Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Handleiding] Voor de nieuwe GamerX spelers!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Handleiding] Voor de nieuwe GamerX spelers!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Wees er zeker van dat je je netjes aan de regels houdt!.
    Dit is een link dat je doorverwijst naar de Nederlandstalige versie van de GamerX regels!
    http://gamerxserver.com/forum/showth...-GamerX-regels

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Welkom in GamerX!

    Dit is een handleiding voor de nieuwe Nederlandstalige spelers die nog niet veel weten van deze server.

    Om te beginnen. GamerX is een Freeroam server. Dat wil dus zeggen dat je vrij bent om alles te doen wat je wilt, mits je de regels volgt natuurlijk.

    Laten we beginnen bij het begin. Als je deze server vaker wilt bezoeken adviseer ik je om de GamerX IP adres in je īServer Favoritesī te zetten. Dit is het GamerX IP adres: 37.187.154.36:8800
    Voeg deze toe aan je favoriete en laten we de server bezoeken.

    Oke, we zijn nu in de server, nu kan je een karakter kiezen waar je mee wilt beginnen.

    Foto.


    Links onderin zie je een dialoog met daarin de karakter informatie gemeld, welke wapens het karakter heeft enzo. Klik op de linker of rechter pijl om door de karakter keuzes heen te gaan. Totdat je jouw favoriete karakter gevonden hebt. Om een simpel voorbeeld te noemen, ik wil graag een karakter hebben die op z'n minst een 'Sawn Off' en een 'Cane' heb, dus daar ga ik naar op zoek!

    Foto 2.


    Zie je? Er zijn verschillende karakters waar je uit kunt kiezen met verschillende start wapens.
    NOTITIE: Maak je niet druk als je je favoriete karakter en favoriete wapens er niet tussen ziet staan. Je kan altijd je karakter over terwel skin genoemd veranderen. Wapens kan je eventueel komen in de Ammunition, maar daar kom ik later op terug.

    Nu druk ik op de knop Spawn om te gaan spelen. Ik heb de wapens die ik wilde (Sawn Off en een Cane). Zoals ik al eerder vermeld had kan je ook wapens kopen in de Ammunition. Als je nog niet weet hoe je commands moet invoeren dan leg ik je dat nu uit. Alleerst is dit San Andreas Online dus dat je kan praten met andere spreekt voorzich. Om mee te praten in de chat druk je op de letter T op je toetsenbord. Dan zie je vanzelf een zwarte balk verschijnen waarin jij je tekst kunt typen, typ wat je wilt typen en druk vervolgens op Enter en het zal in de chat verschijnen. Via deze manier kun je ook commands invoeren. Als je een command wilt invoeren moet je altijd een / ervoor zetten.

    Ik ga jullie nu even een voorbeeld geven. Ik heb dus de wapens die ik wil, maar dit is niet mijn favoriete karaker.. Tijd om mijn karakter te veranderen.

    Druk weer op de letter T om nu een command in te voeren om de skin te veranderen. Typ /skin <id> om je skin te veranderen. We hebben 312 skins soorten hier dat begint vanaf 0. Ik ben een grote van van Ryder dus ik wil graag dat als mijn skin gebruiken. Dus ik typ: /skin 271 (271 is de skin ID van Ryder).

    Foto.


    Foto 2.


    Ik heb nu mijn karakter veranderd zoals jullie op de foto hierboven kunnen zien. Er zijn heel veel skins zoals ik al eerder vermeld had. Ga naar deze link als je een lijst wilt zien met skin afbeeldingen met skin id.

    http://gamerxserver.com/forum/showth...X-Server-Skins

    Nu heb ik mijn karakter veranderd en ik heb mijn favorite wapens. Maar ik wil graag een andere kleur voor mijn nicknaam. Dat doe ik door gebruik te maken van de /colors command. Typ dat en er verschijnt een dialoog met de kleuren die we hebben.

    Foto.


    Zo ziet het dialoog eruit met de kleuren die jij kan gebruiken als de kleur van je nicknaam. Admins en Trusted Players hebben hun eigen kleuren. Trusted Players hebben namelijk een kleur groen die normale spelers niet kunnen gebruiken. Admins hebben een gele kleur die alleen Admins kunnen gebruiken.

    Oke ik heb mijn karakter gemaakt zoals ik hem graag hebben wil. Wat nu? Nou er is genoeg te doen hier in GamerX, je kan namelijk ook scores maken. Druk op de knop TAB bij je toetsenbord om je score te bekijken. Typ /tr /tr2 of /stats om je score en andere statussen te bekijken.

    Scores maak je doormiddel van het vermoorden van spelers. Als je 1 speler dood krijg je +1 score.

    Het is belangerijk om je te registreren in GamerX, als jij je stats niet verloren wilt laten gaan. Registreren doe je doormiddel van de /register command. Type /register <wachtwoord> om jezelf te registreren hier. Je stats worden automatisch opgeslagen dan.

    Foto.


    Als je vervolgens op Enter drukt verschijnt er een dialoog dat je succesvol geregistreerd bent.

    Foto.


    Nu ben je geregistreerd en zullen je stats automatisch opgeslagen worden. Welkom in GamerX !

    Dit zullen je stats zijn in het begin.


    Zoals ik al eerder vermeld had, als je 1 speler dood, krijg je +1 score met +1 kills erbij. Maar wanneer iemand jou dood krijg je +1 deaths erbij. Als jij nog geen race gewonnen hebt en je wilt graag meer punten bij je Races won moet je de server races joinen. Wanneer er een race geladen is verschijnt er vanzelf een tekst met een dialoog met /join wanneer jij de race joint en op nummer 1 eindigt krijg je een +1 bij je races won. Als jij graag met een vriend een duel wilt gaan doen dan kan dat! Type /duel <naam> of <id>. Wanneer jij gewonnen hebt krijg je ook weer een +1 bij duels won. Wanneer je verliest zal er een +1 bij je duel lost komen. Je kan ook pursuits doen met een vriend. Type /pu <naam> of <id> om die gene uit te nodigen. Hier gebeurd weer hetzelfde, wanneer je wint krijg je een punt erbij en wanneer je verliest krijg je een punt bij pursuits lost.

    Je kan ook geld verdienen hier in GamerX. De meest populare manier is het kopen van properties.

    Foto.


    Sta bij het groene huisje en typ vervolgens de command: /buy
    Je zal dan nu voor de komende 30 minuten de eigenaar zijn van jou gekochte property en zal dus elke minuut geld ontvangen. Als jij 30 properties heb gekocht, wat ook gelijk het maximale is zal je niet alleen geld maar ook een +1 cake elk minuut erbij krijgen. Cakes kun je gebruiken voor een Sniper Rifle. Dit is dan ook de enige om cakes te verdienen. Mits een Admin ze uitdeelt. Om meer over properties te leren type /ph

    Je kan zoveel dingen doen hier in GamerX zoals je ziet. Gelukkig hoef je geen voertuig te kopen. Die kun je gratis laten oproepen via verschillende manieren. Typ als voorbeeld /car om de basis GamerX voertuig te spawnen (Infernus). Je kan trouwens ook gebruik maken van 1 van de 17 voertuigen menus die we hebben. /v1 tot en met /v17
    Ook kun je een voertuig spawnen doormiddel van een naam. Om even een simpel voorbeeld te geven, /v turismo om een turismo te spawnen.

    Ook kun je je voertuigen pimpen. Je kan daarvoor gebruik maken van 1 van de 9 garages die we hebben in GamerX. /t1 tot en met /t9
    Sommige voertuigen zoals een: Savannah, Elegy, Sultan en een Camper kunnen ook gepimpt worden door gebruik te maken van de commands /pimp /pimp2
    Ook kun je de kleuren van je voertuigen aanpassen door gebruik te maken van /pa id id. Om even een voorbeeld te geven, /pa 0 6 is zwart met geel. 0 is de code voor zwart en 6 is de code voor geel. Om hier meer over te leren lees: /phelp

    Klik op de volgende link een de kleuren met ids te kunnen bekijken.
    http://gamerxserver.com/forum/showth...ighlight=paint

    We hebben ook heel veel teleports hier om naar een andere plek in San Andreas te kunen teleporteren.
    Typ /t om een dialoog te zien met de teleports die we hebben. Nadat je dat hebt getypt zal dit dialoog te voorschijn komen.

    Foto.


    Je kan trouwens ook gebruik maken van 1 van de 200 geladen teleports bij Admins. /L1 tot en met /L 200
    Hier volgen wat populaire teleports:
    /ga (San Fierro vliegveld)
    /L 69 of /L 8 (Ziekenhuis spawnzone)
    /wwk (Het leger spawnzone)

    Je kan trouwens ook teleporteren naar een vriend van je. Die vriend van je moet dan wel eerst teleport voor je geopent hebben. Dat doet hij of zij door gebruik te maken van de /tg (Toggle Goto) command. Om even een voorbeeld te noemen. Piet123 (ID:32) wilt teleport openen voor Klaas123 (ID:0). Piet123 typt dan /tg klaas123 of /tg 0 om teleport voor hem te openen. Klaas123 is zijn naam en zijn id is 0. Nadat piet123 teleport geopent hebt voor klaas123 kan Klaas123 naar Piet123 teleporteren door gebruik te maken van de /g command. Voorbeeld: /g piet123 of /g 32

    Ook hebben we geweldige minigames die je kunt spelen hier. Typ /minigames om een dialoog te openen om te zien wat voor soort minigames we hebben.

    Foto.


    Laten we als voorbeeld even naar /mg1 (Minigun 1) gaan

    Foto.


    In minigames kan je ook heel snel score krijgen.

    Ook voorziet GamerX van een heel mooi Event systeem met verschillende soorten type events.
    Zoals:

    Hunger Games
    Capture The Flag (CTF)
    Last Man Standing (LMS)
    Gungames
    Fallout
    Siege Events
    Sumo/Derby

    En ga zo maar door. Wanneer je een evenement wint, krijg je + punten bij Events won
    Ook zul je biscuits/icecreams winnen.

    Om nog even meer te vertellen over biscuits en icecreams. Ik had jullie al verteld over cakes, hoe je ze kunt verdienen en wat je ermee kunt gaan doen. Maar GamerX voorziet ook van Cookies, Icecreams en Biscuits. Cookies kun je gebruiken voor een Rocket Launcher (Raket Werper) type /rocket om een Rocket Launcher te spawnen. Cookies kun je verdienen doormiddel van het reporten van hackers/cheaters. Als je een hacker/cheater ziet gebruik dan de /report command. Roep niet in de chat dat Pietje aan het cheaten is. Dit zorgt ervoor dat de hacker aandacht krijgt en zal mogelijk goed uitkijken met zijn of haar cheats. Gebruik daarom altijd de /report command. Voorbeeld: /report pietje123 Health hack. Nadat Pietje123 is verbannen of gekickt is zal een Admin jou een cookie geven. Type /mycookies om te zien hoeveel cookies je hebt. Icecreams kunnen gebruikt woorden voor grenades (granaten). Type /grenades om granaten te spawnen. Biscuits kunnen gebruikt worden voor een Flame Thrower (Vlammen werper). Type /flamer om een flame thrower the spawnen.

    Dit was zo'n beetje de basis uitleg over GamerX,

    Voor verdere vragen voel je vrij om een bericht hier achter te laten !

    -

    Ik vergat trouwens wat te vermelden, type /c om een dialoog te laten verschijnen met de command list. Even snel wat anders, mocht je een prive bericht naar iemand willen versturen type dan:
    /pm <naam of id> <bericht>
    voorbeeld: /pm beer hey
    Ook kun je iemand als jou prive chat instellen. Type /spc <naam of id>
    Voorbeeld: /spc beer.
    Gebruik dan: ' dat tekentje voor je bericht om via prive chat te praten.
    Voorbeeld: ' hey
    Last edited by Beer; 11-10-15, 03:40 PM. Reason: Added something

There is currently 1 user online. 0 members and 1 guests.

Most users ever online was 15,681 at 08:23 AM on 17-06-20.

Working...
X